BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Sunday, March 27, 2011

dilema seorang gadis

sesungguhnya aku di dlm dilema..
hmm.. semenjak result da di umumkan aku byk termenung.
termenung memikirkan masa depan aku.
aku risau sgt kalau2 masa depan aku hancusss d sbbkan result aku yg tak seberapa tuh.
aku target nak masuk UITM.
pemilihan course aku is DIP.KEWANGAN BANK or DIP.PENGURUSAN HARTANAH.
tp.......
boleh kw aq masuk U tuh??
da la xdw A.
dgn BI aq ag..
isshhh!
risau glerr!!!


skrg niew..
mcm2 da information aku dga drpd org sekeliling aku buot IPTA niew.
dorang ckp klau nk msuk IPTA tuh kena ad A dan selalu nyew dorang akan pilih yg ada A tuh msuk U.
the prob is my result langsung x dw A. huhu.
then, aku nyew BI pun hampeh!
adoyyyy...
risau d tahap kritikal da niew.


dlm delima mcm niew aku ad la mnta pendapat org sekililing aku.
nk2 lagi parent aku.
itu sudah semestinyew la!

my mum says:
mak x kisah kau nk ambik bidang ap sekali pun.
asal kan benda tuh kau minat.
jgn belajar hanya semata2 nak ikut kawan.

the important point i learn from my mum is:
jgn tersilap pilih jalan. kalau dah msuk stu pintu tuh ssah nk keluar balik.

itulah pesanan drpd my mum..
selain tuh. kwan aku pun byk membantu.
yg paling3 byk membntu kawan aq yg niew..


thnx yunkx!
dy bukan bg informasi yg berguna malah dy juga yg byk nshat aku itu ini.
bak kata dilat "xsiasia aku dga ceramah dr ko". hehe..
thnx a lot la syg!
kowang baca la sgla informsi n nshat dr kwan aku niew.
myb sdikit sebyk bleh membantu kowang2 yg sebaya aku n dy..

[1:54:07 AM] cik lela: aku baru nakk update kat blog.
[1:54:22 AM] cik lela: err, apa family kau cakap sal masa depan kau?
[1:55:06 AM] asnisah echa: fmly aq ckp..
[1:55:17 AM] asnisah echa: jz go on dgn ap yg aq nk n ap yg minat..
[1:55:51 AM] asnisah echa: jgn plih sesuatu tuh hanya semata2 xnk berpisah dgn kawan2..
[1:56:06 AM] asnisah echa: n yg penting JGN SILAP PILIH JALAN..
[2:01:25 AM] cik lela: tao tape.
[2:01:51 AM] cik lela: dad n mum un bangkang aku follow mmber2 aku.
[2:02:01 AM] cik lela: die kata takde guna!
[2:02:07 AM] cik lela: kita2, die2.
[2:02:13 AM] cik lela: masa depan kita tak sama.
[2:02:22 AM] cik lela: jgn sesekali ikut mmber.
[2:02:26 AM] cik lela: nnt merana. die soh aku apply based on my result la.
[2:02:42 AM] cik lela: n minat.
[2:03:57 AM] asnisah echa: tuh..
[2:04:02 AM] asnisah echa: btul tuh..
[2:04:42 AM] asnisah echa: hmm..
[2:04:46 AM] asnisah echa: tp kann...
[2:04:56 AM] asnisah echa: ishhhh... ssah jgak law terpisah niew.
[2:04:59 AM] asnisah echa: huhu..
[2:05:28 AM] cik lela: kalau 1 u len2 fakulti takpe kuwt.
[2:05:51 AM] cik lela: tp law u sama, err, tempat len2..
kena berdikari la nampak nye!
[2:05:55 AM] cik lela: :(wuuuuuuuuuuuuuu.. TT.TT
[2:06:14 AM] cik lela: :'(
[2:06:44 AM] asnisah echa: taw xpw..
[2:06:46 AM] asnisah echa: :(
[2:07:04 AM] asnisah echa: weyy.. dgn result aq tuh..
[2:07:10 AM] asnisah echa: bleh kw msuk u?
[2:07:21 AM] asnisah echa: owg kate u sllu pandang A..
[2:07:33 AM] asnisah echa: lawxdw A ssah nk msuk..
[2:09:00 AM] cik lela: kolot la.apply jewk dulu leh takk??!!
[2:09:15 AM] cik lela: yg lain blkg cite!!
[2:09:27 AM] cik lela: jgn la nak pikir tinggi melangit sangat!
[2:09:30 AM] cik lela: huh.
[2:09:35 AM] cik lela: =,=''
[2:09:56 AM] asnisah echa: hajjar yg agtaw aq td..
[2:09:59 AM] asnisah echa: huhu..
[2:10:17 AM] asnisah echa: rsau gak aq..
[2:10:22 AM] asnisah echa: tuh yg aq tnyew tuh..
[2:12:40 AM] cik lela: deyy, tertakluk gak pd ape yg kau amek.juz, jgn la terlampau bulat2 sangat caye.
[2:12:58 AM] cik lela: selidik la dulu.
[2:13:05 AM] cik lela: kau da check kann??
[2:13:11 AM] cik lela: unisza n uitm nak kau.
[2:13:30 AM] cik lela: juz grab it la!
[2:13:37 AM] asnisah echa: hmmm.. ok..
[2:13:49 AM] asnisah echa: thnx 4 inform3 yg berguna tuh.ko jewp la yg byk bg inform itu ini..
[2:14:06 AM] asnisah echa: huhu..
[2:14:14 AM] asnisah echa: thnx a lot la kawan!
[2:14:16 AM] cik lela: wey, abg cakap tapayah nak sesak2 pale otak sangat!
[2:14:22 AM] asnisah echa: y?
[2:14:28 AM] cik lela: juz, apply jewk dulu.
[2:14:35 AM] cik lela: u tade, poli ad.
[2:14:43 AM] cik lela: kolej swasta un ad.
[2:14:59 AM] cik lela: abg aku cakap td, abg un phm zaty un tade duit.
[2:15:09 AM] cik lela: juz apply local jewk la dulu.yg lain blkg cite.
[2:15:23 AM] cik lela: abg un apply local je.
[2:15:42 AM] cik lela: n yg sal course tuh, myb kau amek hartanah kann?
[2:16:22 AM] cik lela: da dpt, kau ley bwk 2minggu jewk, pas tuh ttbe kau nak tuka, die kata ley!
[2:16:24 AM] cik lela: jumpa dekan.
[2:16:34 AM] cik lela: tunggu 1 sem la.
[2:16:38 AM] cik lela: 6 month.
[2:16:47 AM] cik lela: die kata, juz relax la!
[2:16:53 AM] cik lela: umo aku muda lg!
[2:17:04 AM] cik lela: so, apa nak kelam kabut sangat.[2:17:13 AM] cik lela: yg penting masuk u tuh jewk dulu!
[2:17:33 AM] cik lela: lain blkg cite, later2 ley uruskan.
[2:18:09 AM] asnisah echa: oo.. i c..
[2:18:14 AM] asnisah echa: btul3..
[2:18:31 AM] asnisah echa: lega aty aq..
[2:18:40 AM] cik lela: wey, relax la.
[2:18:58 AM] cik lela: aku tao even kau ada kakak, tp kau tade experience.
[2:19:05 AM] cik lela: jd, tuh yg kau gabra semacam.
[2:19:10 AM] cik lela: sama la cam aku.
tp, kau kena mintak tolong orang sekeliling kau.
[2:19:37 AM] cik lela: n research skali.
[2:19:44 AM] cik lela: jgn dengar bulat2 jewk.
[2:19:55 AM] cik lela: yg sal d tuh kan,, takk kesah un la wey.
[2:20:05 AM] cik lela: lepas jewk.
[2:20:19 AM] cik lela: u dun have to worry bout that.
[2:20:22 AM] cik lela: trust me.
[2:20:32 AM] cik lela: law tak dpt, mean tade rezki.
[2:20:36 AM] cik lela: cuba la lain kali.

ktrang juz chat melalui skype..

so, melalui ap yg kawan aku ckp niew.
da ckup melegakan aty aku.
kerisauan tuh pun da berkurangan.

now, aku kena rajin bukak internet n seacrh buot course yg aku interestng tuh..
kalau aku minat tp, xley bawak pun ssah kan? huhu..

aku da pun tgok about PENGURUSAN HARTANAH.
niew serba sedikit ttg course tersebut.

Bahagian Pengurusan Kerajaan telah diwujudkan pada tahun 1982. Aktiviti bahagian ini melibatkan kerja-kerja merancang, melaksana dan menyelaraskan pembinaan dan pengindahan bangunan-bangunan gunasama, rumah-rumah pangsa dan rumah-rumah peranginan Kerajaan Persekutuan. Ia juga memproses borang-borang permohonan untuk membeli dan membina bangunan-bangunan oleh Jabatan Kerajaan. Bahagian ini juga bertanggungjawab memproses semua permohonan dari Kementerian dan Jabatan Kerajaan Persekutuan untuk menyewa ruang pejabat swasta keperluan ruang pejabat di bangunan-bangunan pejabat kerajaan. Selain itu bahagian ini juga bertanggungjawab terhadap penyelenggaraan rumah-rumah biasa kerajaan, rumah tetamu kerajaan, rumah-rumah persekutuan, rumah peranginan persekutuan di Port Dickson dan Morib serta penyelenggaraan bangunan-bangunan lain seperti Kompleks Jabatan Perdana Menteri, Istana Negara, Pusat Islam, Masjid Negara serta rumah-rumah kediaman rasmi para menteri.

ok.. skrg baru la aku fham sedikit ttg course tuh..


yg niew bout KEWANGAN PERNIAGAAN:

Bahagian Pengurusan Kerajaan telah diwujudkan pada tahun 1982. Aktiviti bahagian ini melibatkan kerja-kerja merancang, melaksana dan menyelaraskan pembinaan dan pengindahan bangunan-bangunan gunasama, rumah-rumah pangsa dan rumah-rumah peranginan Kerajaan Persekutuan. Ia juga memproses borang-borang permohonan untuk membeli dan membina bangunan-bangunan oleh Jabatan Kerajaan. Bahagian ini juga bertanggungjawab memproses semua permohonan dari Kementerian dan Jabatan Kerajaan Persekutuan untuk menyewa ruang pejabat swasta keperluan ruang pejabat di bangunan-bangunan pejabat kerajaan. Selain itu bahagian ini juga bertanggungjawab terhadap penyelenggaraan rumah-rumah biasa kerajaan, rumah tetamu kerajaan, rumah-rumah persekutuan, rumah peranginan persekutuan di Port Dickson dan Morib serta penyelenggaraan bangunan-bangunan lain seperti Kompleks Jabatan Perdana Menteri, Istana Negara, Pusat Islam, Masjid Negara serta rumah-rumah kediaman rasmi para menteri.

kini serba sedikit da clear..


hmm.. korang doa2 kan lah semoga aku dapat mengejar impian dan cita2 aku.
thnx a lot untuk org sekeliling aku yg putus2 bg dorang kat aku.
baek budi korang tuh aku hargai sgt3.
hanya ALLAH jewp yg mampu balas tuh semua.
aku harap kita semua dapat berkongsi kejayaan samasama.
AMIN..

0 kata kata mereka:

Post a Comment