BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Tuesday, March 8, 2011

impian saje bukan cita-cita..

impian dan cita-cita adalah dua perkara yg berbeza.
impian adalah perkara yg kita ingin kita lakukan hanya tuk memenuhi kepuasan dlm diri kita.
law cita-cita lak merupakan sesuatu yg kita kejar dlm kehidupan dan sbg dorangan tuk kita terus belajar dan belajar agar kita dapat capai cita-cita itu.
ehhh, betul kew tuh??
entah la! itu pendapat aq la. hehe.

sebenarnya ap impian aq tuh???
hmm, impian aq tuh xdew la besar sgt.
sekadar naj jd penulis novel.

wahh.. penulis novel taw!
BM un xseberapa ad hati nak jd penulis novel plak.!
tp, ap salahnya kan kita mencuba.
BM tuh xdew la ssh sgt nak perbetulkan ag un aq kan org melayu.
mesti ar pandai susun ayat yg betul. 

ap lakan tajuk novel aq tuh?
hmmm.. act, tajuk dy un aq xtaw ag nak letak ap.
tp, isi kandungan dy da ada da aq wat.

BAB 1
KETIKA leka membaca buku rujukan Sejarah nset yg ku letak di atas riba ku bergetar dan mendendangkan lagu prob queen. Itu menandakan ada seseorang yang menantiku di talian. Siapakah?? Jeng.. jeng.. jeng..
“hello. Assalamualaikum.”
“waalaikummusalam. Wey As! Ko tengah wat apa tuh? Aku nark tanya nie. Homework Sejarah apa eyh? Aku lupa la. Hehe.” Zaty berkata sambil ketawa kecil.
“ aku dah agak da. Ko memang! Ishh. Ishh. Ishh. Apa nak jadi la dengan ko nie. Haha.” Aku menyakat zaty sambil ketawa besar.
“ eyh? Ko pun dua kali lima la! Haha. hoi! Cepat la setan! Aku nak cepat nie. Kang tak siap-siap la kerja sekola aku nie.”
“law tak siap pun tak pew. Haha.”
“aku pelempang ko kang! Cepat la mak cik! Aku nk wat nie.” Zaty merayu seperti orang di kejar anjing.

itulah antara petikan novel aq tuh.
nak taw selanjutnya.
tunggu....

law aq xdpt nak jd novelis niew.
nnt aq post jewp la kat lam blog aq niew skit2. haha.

adakah aq akan menjadi penulis novel suatu ary nanti???
hmmm, xtaw la.
ALLAH dah atur segala-galanya.
bia masa yg tentukan.
aq hanya mampu berusaha dan merancang sesuatu.
yg tentukan tuh adalah YANG MAHA ESA.

btw, korang doa-doakanlah impian aq akan menjadi kenyataan.

AMIN......

0 kata kata mereka:

Post a Comment