BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Followers

Friday, April 15, 2011

LINTON UNIVERSITY COLLEGE

korang mesti jarang dga kolej niew kan?
huhu.. act, aku pun mcm penah dga tp tak tahu bila masa lak aku mendga nyew. haha.
sengal!

hmm.. apa apa jewp la kan.
niew aku nk explain ckit bout college niew.
haaa . . kalau korang nak tahu college niew mmg jarang d dga sbbnyew . .

  • college niew tak ada buat iklan d mana2.
  • tak boleh mohon secara online.
  • kalau nk mohon korang kena cari tmpt dan org tuh. nnt aku bgtaw kat manan dan korang boleh cntct siapa.
  • college niew dulu d kenali sbg KOLEJ LEGENDA KAT LANGKAWI.
  • skrg college legenda adalah d bawah naungan college LINTON niew la. n ada lg 3 buah college d bawah LINTON college.

aku da explain serba sedikit kan.

kenpa aku tteba explain sal niew?
sbb nyew. aku baru dga taklimat dr counselor college tersebut.
so, aku nk share share la dgn korang.

ap yg menarik ttg college niew adalah :
  • menggunakan sistem mentor & mentee.
  • re-sit paper exam. that mean korang just pay RM10 tuk ulang exam korang if korang gagal. tak perlu ulang sem lg.
  • wifi yg canggih (kelajuan 140mb sesaat) terletak dlm libary.
  • english class. mempunyai sijil. dan jika anda llus dgn baik korang boleh apply tuk menjadi guru bhse inglish.
  • holding class.
  • utiliti.
  • perpustakaan yg boleh memuatkan pelajar seramai 1000 org dlm satu masa.
  • pengangkutan bas d sediakan ,lawatan , shopping , tempat ibadat dll.
  • asrama dlm kampus. 2 org sebilik. (apartment 3 bilik 3 bilik air)
  • pelajar menetap di asrama sehingga tamat belajar.
  • kawlan keselamatan 24 jam.
  • ATM CIMB dlm kampus.
  • pasar mlm dlm kampus.
  • 2 klinik dlm kawasan kampus.
  • persatuan beruniform (askar wataniah) ada elaun , silat , taekwando dll.
  • 2 uniform (nursing)- setahun.
  • insurance (nursing)
  • praktikal d hospital kerajaan (tiap sem)
  • kemudahan sukan - ragbi , bola tampar , bola sepak , bola jaring , tennis dll.
  • yuran berpakej.
  • tenaga pengajar berkualiti dan sepenuh masa (dari dlm dan luar negara)
  • belajar ikut sistem semester (permarkahan berdasarkan kedatangan , kuiz , tugasan , projek dll. 60% dan 40% melalui ujian teori)
selain tuh, segala perkhitmatan yg d sediakan kat kampus tuh adalah percuma.
mcm2 lg yg korang perlu tahu ttg college niew.
mana lah taw kan. alang2 dah tak dew plihan. korang boleh pilih college niew.
serius arr college niew 'mcm' best. tmpt dia mmg luas! selesa dan aman! hak3.

nk tahu info lebih lanjut. korang boleh pegi sendiri kat college niew.

persiaran UTL bandar universiti teknologi lagenda (BUTL) , batu 12 , 71700 mantin , negeri sembilan.

or korang boleh lawat email college niew .

info@legendagroup.edu.com

no.fon : 06-7586562

ok. daa pun!
first time aku promote2 niew . haha.
sblum niew tak penah2 plak. huhu.
myb sbb aku da dga semua cterr dia . pas tuh aku dga n tengok sendiri bukti2 yg ada ttg college2 yg tak d iktiraf atau yg tipu nipu niew. nk nk lg college yg aku da set kat mind aku pun da termasuk dlm senarai sbg kolej yg ber'kes' dan sedang ad kes. huhu.
tuh yg aku cm berminat sgt dgn college niew.

aku nk share jugak la dgn korang niew.

mengikut kajian seorang pelajar UPM 2005 . jumlah graduan yg menganggur slps tamat pengajian seramai ____ hmmm.. xegt la bape org. haha.
but peratus dia. korang tgok n nilai sndiri taw!

81% - IPTA 19% - IPTS

so, mcm mne?? nk lg aku tunjuk??
haaa . . sila teruskan bacaan anda . ok! :D ;)

kedudukan institusi2 yg ad d m'sia .
  1. overseas (luar negara)
  2. IPTS (luar negara)
  3. IPTA/IPTS
  4. POLITEKNIK/MATRIK/FORM 6 (myb)

  5. IKBN / GIAT MARA
seboleh2nya korang jgnlah ambik IKBN sbbnyew tuh tmpat org yg lepasn PMR pun boleh study kat situ taw. if korang nyew result setakat 2 creadit. baru arr ambik langkah masuk sana.
yg poli plak kan. kalau korang nyew result ok. jgn masuk poli sbb nyew poli ssh nk dpt pekerjaan skrg. tuk lelaki yg nk meneruskan citacita dlm bidang kemahiran n tekniknikal tuh. korang masuk arr ipts yg d iktiraf !
jgn jdkan poli tuh pilihan pertma d aty.
kalau ssh sgt nk dpt ipta. just ambik ipts.

tp.. prob nyew ipts mahal.
so, korang pndai2 ah plih ipts yg tak mahal sgt, yg penting college tuh d iktiraf !

aku rasa tuh jewp kowt aku nk share dgn korang.
kawan2 aku tuh kalau korang minat cntct2 aku taw.
nnti aku bg nama kat counselor tuh.
then, dia da boleh booking tmpt tuk apartment korang.
so . . kena btul2 sure arr.

okk . . duuu ! :)

0 kata kata mereka:

Post a Comment